Hoe je van een opt-out toch een positieve ervaring kan maken

Laten we eerlijk zijn: een gebruiker die zich afmeldt voor je mailinglijst is niet positief. Blijkbaar waren de mailings die je aan hem hebt verzonden niet interessant. Dit kan al een tijdje voortgesleept hebben, maar blijkbaar was de laatste mailing toch de druppel die de emmer deed overlopen: hij klikt op de uitschrijflink. Meestal wordt er daarna op de uitschrijfpagina nog een keer een bevestiging gevraagd, en daarna is het afscheid definitief.

Nu kun je, net als de meeste bedrijven, de uitschrijfpagina heel zakelijk en simpel houden. Maar je kunt er ook voor kiezen om het wat luchtiger aan te pakken. Dat is precies wat HubSpot ook heeft gedaan.

screenshot-hubspot-opt-out-pagina-2

Naast de persoonlijke tekst “We already miss how close we used to be”, en de Social Media links staat ook nog een filmpje met een boodschap van een van de marketeers, die je uitschrijving wel heel erg persoonlijk neemt šŸ˜‰